Prihláste svoje dieťa do Tanečnej školy La Portella na školský rok 2025/2026 už dnes.
Prihlášky sú otvorené pre deti UŽ OD 3 ROKOV
Súkromná základná umelecká školu La Portella prijíma deti do prípravného štúdia ( od 6. roka) alebo hneď do 1. ročníka štúdia v závislosti od veku a schopností žiaka. Štúdium je rozdelené do 2 častí v celkovej dĺžke 8 rokov.
1. stupeň:
1. časť : štvorročné štúdium, ukončené vysvedčením,
2. časť: štvorročné štúdium, ukončené absolventskými skúškami so záverečným vysvedčením o vzdelaní.
2. stupeň vzdelávania v celkovom trvaní 4 roky.
Počet hodín výučby sa v jednotlivých ročníkoch zvyšuje, v súlade s rozvojom a umeleckým rastom vašich detí.
Okrem klasickej hudby ponúka tento odbor širokú škálu ďalších hudobných žánrov (džez, muzikál, iné populárne žánre ako aj štúdium hudobnej produkcie pre starších žiakov).
Ponúkame široký výber štúdia hry na rôznych hudobných nástrojoch, štúdium spevu či kompozície.
Prvé dva roky sa deti venujú predovšetkým individuálnej hre na nástroji, zameranej na rozvoj špecifických nástrojových alebo speváckych schopností a zručností, umeleckého talentu. Rozvíjajú tak svoju emocionalitu, estetické cítenie a osobnosť.
Štúdium v prvých dvoch ročníkoch je v trvaní 70 minút týždenne. Súčasťou je skupinová výučba hudobnej náuky v rozsahu 1x 45 minút týždenne.
Od tretieho ročníka sa k tomu pridáva komorná hra alebo hra v súbore/orchestri a iných telesách, zborový spev v trvaní 3,5 hodiny týždenne.
Predmety štúdia na hudobnom odbore:

Pavol Bereza patrí k najvýraznejším tváram slovenskej jazzovej scény. Ako skúsený gitarista s viac než pätnásťročnou spoluprácou s vynikajúcim saxofonistom Milom Suchomelom prináša do dueta fascinujúce spojenie jemnej melódie a energického rytmu, ktoré vás zaujme od prvej noty.
Jeho umelecký rad siaha od komorných koncertov až po prestížne festivalové pódiá. V roku 2024 sa predstavil na Bratislavských Jazzových Dňoch v projekte Ajdži Fluidet, ktorý ponúkol neopakovateľnú hudobnú receptúru vďaka výnimočnej zostave: Ajdži Sabo, Valér Miko, Martin Gašpar, Pavol Bereza a Michal Cálik.
Pavol sa pravidelne objavuje na koncertoch s rôznymi umelcami – napríklad s Teri Čikoš či v projekte s Ľudovítom Kotlárom a Róbertom Vizvárim – čím ukazuje svoju všestrannosť a cit pre každú hudobnú situáciu. Je tiež aktívnym tvárou moderného slovenského jazzu, pričom jeho trio prináša originálne skladby formované osobým pohľadom na žáner .
Prečo si ho treba zapamätať?
Pavol Bereza nie je len interpret – je tvárou slovenského jazzu, ktorý objavuje nové cesty a prináša aktuálny zvuk s hlbokým emocionálnym zážitkom.

Filip sa narodil v Banskej Bystrici, no vyrastal vo Vancouveri v Kanade. V roku 2020 sa rozhodol vrátiť domov na Slovensko a od roku 2021 sa venuje výučbe hudby.
Hre na klavíri sa venoval viac ako desať rokov v Kanade, kde študoval v rámci Royal Conservatory. Postupne sa jeho hudobná cesta rozšírila aj o gitaru, ktorej sa venuje už vyše 11 rokov. Bol súčasťou viacerých menších kapiel – vo Vancouveri aj v Bratislave – a vystupoval na menších festivaloch a koncertných priestoroch v rámci indie hudobnej scény.
Pri výučbe sa zameriava na široké spektrum hudobných štýlov – od klasického a súčasného klavíra, cez akustickú a elektrickú gitaru, až po klasiku, bossa novu, jazz, rock, funk, pop či rôzne podoby indie hudby. Jeho prístup k učeniu stavia najmä na hľadaní radosti z hudby a na tom, aby proces učenia bol zábavný a motivujúci.

Volám sa Radka Kolcúnová a hra na flaute je mojou vášňou aj profesijnou cestou. Študovala som na Konzervatoři v Brne v triede Mgr. Boženy Růžičkovej a v štúdiu som pokračovala na Vysokej škole múzických umení v triede prof. Mgr. art. Dagmar Zsapkovej, ArtD.
Počas svojho hudobného pôsobenia som sa zúčastnila viacerých medzinárodných interpretačných kurzov (masterclassov) pod vedením renomovaných pedagógov a umelcov ako Hansgeorg Schmeisser, Áshildur Haralsdottir, Clara Nováková, Robert Winn, János Balint, Václav Kunt, František Kantor a Georgia Brown.
Ako flautistka som mala možnosť účinkovať v rôznych zoskupeniach a orchestroch – bola som členkou Swingless Jazz Ensemble a Slovenského mládežníckeho orchestra, s ktorými som vystupovala na viacerých koncertoch a hudobných festivaloch. Ako sólistka som spolupracovala s komornými orchestrami Collegium Cantorum a VŠMU Baroque Ensemble, a tiež som vypomáhala Žilinskému komornému orchestru.
Hra na flaute pre mňa nie je len technickým umením – vnímam ju ako formu vyjadrenia, spôsob, ako rozvíjať hudobnú citlivosť, vnútornú rovnováhu a radosť z tvorivého procesu.
Vo výučbe kladiem dôraz na individuálny prístup a vytváranie bezpečného a podporného prostredia, v ktorom sa každý žiak môže rozvíjať vlastným tempom. Ponúkam hodiny pre deti, mládež aj dospelých – od úplných začiatočníkov až po pokročilých.
Ak túžiš objaviť krásu hry na flaute a nechať sa inšpirovať hudbou, rada ťa privítam na mojich hodinách.

Klaudia Janoska je speváčka a klaviristka, ktorá spája technickú precíznosť s hlbokým citovým prejavom. Jej hudobná dráha je prepojená s bohatým vnútorným svetom a zmyslom pre detail, čo sa odráža v každom tóne, ktorý zaznie z jej hlasu či pod jej rukami na klávesoch.
Hudobné vzdelanie si rozšírila aj v zahraničí – študovala operný a muzikálový spev vo Viedni, kde zároveň pôsobila ako učiteľka spevu na hudobnej škole. Táto skúsenosť jej priniesla nielen medzinárodný rozhľad, ale aj schopnosť prepájať rôzne hudobné štýly a kultúry.
Jej repertoár je pestrý – od klasických skladieb cez populárne piesne až po komorné projekty, v ktorých dokáže preniesť poslucháča do iného sveta. Vystupovala napríklad po boku huslistu Romana Janosku, s ktorým vytvára hudobne aj emociálne prepojené interpretácie, plné elegancie a jemnej dynamiky.
Ako pedagóg pristupuje ku každému žiakovi individuálne. Verí, že hudba je cestou k sebarealizácii, rozvoju osobnosti a k radosti zo spoločného tvorenia. Jej hodiny sú vyváženou kombináciou dôsledného vedenia a tvorivej slobody, kde je priestor na rozvoj techniky, hudobného sluchu aj sebavedomia pri vystupovaní.
Klaudia je dôkazom toho, že hudba nie je len o tónoch – je o príbehoch, ktoré sa nimi dajú rozprávať.

Peter Mášik je skúsený hudobník a pedagóg s dlhoročnou praxou v oblasti hry na bicie a melodické nástroje. Už od roku 1992 pôsobil ako tympanista a vedúci skupiny bicích nástrojov v Symfonickom orchestri Slovenského rozhlasu. Od roku 2007 je sólistom orchestra Hudby Ministerstva vnútra SR, kde sa venuje hre na všetky bicie nástroje vrátane melodických.
Svoje skúsenosti odovzdával aj mladším generáciám ako pedagóg hry na bicie nástroje v ZUŠ. Je absolventom bratislavského Konzervatória, odbor bicie nástroje, ktoré ukončil absolventským diplomom.
Okrem orchestrálnej hry sa venuje aranžovaniu hudby a spolupráci na rôznych hudobných projektoch. Ovláda viacero cudzích jazykov a vo voľnom čase ho napĺňa príroda, hudba a cestovanie.

Eddy Portella je peruánsky perkusionista pôsobiaci na Slovensku, ktorý svojou prácou spája hudbu, tanec a vzdelávanie. Narodil sa v Lime a od detstva žije v Európe, kde vybudoval kariéru založenú na prenose energie a rytmu z Latinskej Ameriky do európskeho kultúrneho priestoru.
Ako hudobník sa venuje širokému spektru perkusívnych nástrojov – od cajónu, cong a bong až po moderné hybridné rytmické sety. Počas svojej kariéry spolupracoval s mnohými domácimi aj zahraničnými interpretmi, viedol bubenícky orchester Batatimba, vystupoval v projektoch ako Mango Molas či La Portella Latino Show, a organizoval festival Drums of the World.
Popri koncertnej činnosti sa dlhodobo venuje výučbe detí a mládeže. Niekoľko rokov pôsobil ako učiteľ rytmiky na špeciálnej škole, kde založil a viedol detský bubenícky orchester Tortola Drums. V súčasnosti pôsobí ako učiteľ bicích nástrojov na hudobnej škole Lovinit, kde pomáha deťom objavovať rytmus ako zdroj radosti, sústredenia a tvorivosti.
Eddy Portella patrí medzi ľudí, ktorí vnímajú hudbu ako jazyk spojenia – medzi kultúrami, generáciami a ľuďmi.
Súkromná základná umelecká školu La Portella prijíma deti do prípravného štúdia ( od 5. al. 6 roka) alebo hneď do 1. ročníka štúdia v závislosti od veku a schopností žiaka. Štúdium je rozdelené do 2 častí v celkovej dĺžke 8 rokov.
1. stupeň je tvorí 1. časť štúdia v celkovom trvaní štyroch rokov, ukončená vysvedčením. 2. časť prvého stupňa tvorí taktiež štvorročné štúdium, ukončené absolventskými skúškami so záverečným vysvedčením o vzdelaní.
Žiak môže pokračovať na 2. stupni vzdelávania v celkovom trvani 4 roky.
Počet hodín výučby sa v jednotlivých ročníkoch zvyšuje, v súlade s rozvojom a umeleckým rastom vašich detí.
Prvé dva roky sa deti venujú predovšetkým individuálnej hre na nástroji v trvaní 70 minút týždenne. Súčasťou je skupinová výučba hudobnej náuky v rozsahu 1x 45 minút týždenne.
Od tretieho ročníka sa k tomu pridáva komorná hra alebo hra v súbore/orchestri – 3,5 hodiny týždenne.
Prihlásiť sa môžu rovnako deti bez predchádzajúcich skúseností s hrou na gitare ako aj tie, ktoré už vzdelávanie v tomto odbore formou súkromných hodín alebo vzdelávacej inštitúcie absolvovali. Budú ďalej zaradené v závislosti od ich veku a schopností.
Ciele
Cieľom prvého ročníka je rozvíjať záujem žiaka o gitarovú hru a postupne ho viesť k systematickým pracovným návykom. Budovať prostriedky na dosiahnutie stanovených cieľov s väčšou intenzitou. Postupne spájať notový zápis s orientáciou na hmatníku intonačne a rytmicky so správnym prstokladom pravej i ľavej ruky. Od začiatku rozvíjať hru spamäti. Postupne prechádzať od statických foriem hry k dynamickým formám. U žiakov, ktorí už navštevovali hodiny hry na gitare, upevňovať a rozvíjať technické a výrazové prostriedky hry na nástroji.
Súkromná základná umelecká školu La Portella prijíma deti do prípravného štúdia ( od 5. al. 6 roka) alebo hneď do 1. ročníka štúdia v závislosti od veku a schopností žiaka. Štúdium je rozdelené do 2 častí v celkovej dĺžke 8 rokov.
1. stupeň je tvorí 1. časť štúdia v celkovom trvaní štyroch rokov, ukončená vysvedčením. 2. časť prvého stupňa tvorí taktiež štvorročné štúdium, ukončené absolventskými skúškami so záverečným vysvedčením o vzdelaní.
Žiak môže pokračovať na 2. stupni vzdelávania v celkovom trvaní 4 roky.
Počet hodín výučby sa v jednotlivých ročníkoch zvyšuje, v súlade s rozvojom a umeleckým rastom vašich detí.
Prvé dva roky sa deti venujú predovšetkým individuálnej hre na nástroji v trvaní 70 minút týždenne. Súčasťou je skupinová výučba hudobnej náuky v rozsahu 1x 45 minút týždenne.
Od tretieho ročníka sa k tomu pridáva komorná hra, štvorručná hra alebo hra v súbore/orchestri – 3,5 hodiny týždenne.
Po štyroch rokoch postúpia do nižšieho sekundárneho vzdelávania a výučba sa navýši na 4 hodiny týždenne.
Prihlásiť sa môžu rovnako deti bez predchádzajúcich skúseností s hrou na klavíri ako aj tie, ktoré už vzdelávanie v tomto odbore formou súkromných hodín alebo vzdelávacej inštitúcie absolvovali. Budú ďalej zaradené v závislosti od ich veku a potrieb tak, aby ďalej napredovali.
Ciele
Výchova začiatočníka je prvým a najdôležitejším stupňom vývoja malých klaviristov. Sústreďuje v sebe všetky problémy klavírneho rozvoja. V začiatkoch štúdia venovať pozornosť psychologickým faktorom – prirodzenej túžbe dieťaťa po tvorivosti, hre a improvizácii. Cieľom je najprv prebudiť hudobnú vnímavosť a predstavivosť, potom začať formovať inštrumentálne návyky. Naučiť dieťa hudbu pochopiť a milovať, objaviť jej krásny, bohatý svet. Učebný proces aktivizovať rôznymi formami práce a ich striedaním. Postupovať od živého pozorovania k abstraktnému, od hry podľa sluchu k teoretickým vedomostiam.
U starších detí so skúsenosťou s hrou na nástroji budeme rozvíjať už spomínané ciele a pracovať na nových. Medzi ne patrí predovšetkým naďalej osvojovať a rozvíjať základné princípy klavírnej hry. Rozvíjať osobitosť prejavov žiaka, chrániť ho pred vyumelkovaným alebo povrchným spôsobom hry. Vypestovať vôľu, trpezlivosť, disciplínu a nadšenie pre klavírnu hru, záujem o hudbu. Rozvíjať schopnosť k samostatnému štúdiu.
Súkromná základná umelecká školu La Portella prijíma deti do prípravného štúdia ( od 5. al. 6 roka) alebo hneď do 1. ročníka štúdia v závislosti od veku a schopností žiaka. Štúdium je rozdelené do 2 častí v celkovej dĺžke 8 rokov.
1. stupeň je tvorí 1. časť štúdia v celkovom trvaní štyroch rokov, ukončená vysvedčením. 2. časť prvého stupňa tvorí taktiež štvorročné štúdium, ukončené absolventskými skúškami so záverečným vysvedčením o vzdelaní.
Žiak môže pokračovať na 2. stupni vzdelávania v celkovom trvani 4 roky.
Počet hodín výučby sa v jednotlivých ročníkoch zvyšuje, v súlade s rozvojom a umeleckým rastom vašich detí.
Prvé dva roky sa deti venujú predovšetkým individuálnej hre na nástroji v trvaní 70 minút týždenne. Súčasťou je skupinová výučba hudobnej náuky v rozsahu 1x 45 minút týždenne.
Od tretieho ročníka sa k tomu pridáva komorná hra alebo hra v súbore/orchestri – 3,5 hodiny týždenne.
Po štyroch rokoch postúpia do nižšieho sekundárneho vzdelávania a výučba sa navýši na 4 hodiny týždenne v už spomínaných predmetoch.
Ciele
Permanentne pestovať v žiakovi lásku k umeniu, k hudbe a k nástroju. V oblasti fyziológie trénovať hrudníkovo – bránicové dýchanie a tým zabezpečiť zvyšovanie kvality tónu. Pokračovať v pestovaní zmyslu pre metrorytmiku, postupne aktivizovať cizelovanie základných intonačných návykov.
Súkromná základná umelecká školu La Portella prijíma deti do prípravného štúdia ( od 5. al. 6 roka) alebo hneď do 1. ročníka štúdia v závislosti od veku a schopností žiaka. Štúdium je rozdelené do 2 častí v celkovej dĺžke 8 rokov.
1. stupeň je tvorí 1. časť štúdia v celkovom trvaní štyroch rokov, ukončená vysvedčením. 2. časť prvého stupňa tvorí taktiež štvorročné štúdium, ukončené absolventskými skúškami so záverečným vysvedčením o vzdelaní.
Žiak môže pokračovať na 2. stupni vzdelávania v celkovom trvani 4 roky.
Počet hodín výučby sa v jednotlivých ročníkoch zvyšuje, v súlade s rozvojom a umeleckým rastom vašich detí.
Prvé dva roky sa deti venujú predovšetkým individuálnej hre na nástroji v trvaní 70 minút týždenne. Súčasťou výučby sú aj Základy klavírneho nástroja v rozsahu 0,5 hodiny týždenne a skupinová výučba hudobnej náuky v rozsahu 1x 45 minút týždenne.
Od tretieho ročníka sa k tomu pridáva Zborový spev, Komorný spev a Príprava k súhre, ktoré nahradzujú Hlasovú výchovu – 4,5 hodiny týždenne. Po štyroch rokoch postúpia do nižšieho sekundárneho vzdelávania a výučba sa navýši na 5 alebo 6 hodín týždenne.
Prihlásiť sa môžu rovnako deti bez predchádzajúcich skúseností so spevom ako aj tie, ktoré už vzdelávanie v tomto odbore formou súkromných hodín alebo vzdelávacej inštitúcie absolvovali. Budú ďalej zaradené v závislosti od ich veku a potrieb tak, aby ďalej napredovali.
Ciele
Našim cieľom je viesť žiaka k speváckym návykom, ktoré mu umožnia naštudovať s vkusom a primeraným výrazom jednoduchšie piesne (ľudové a umelé) s inštrumentálnym sprievodom, jednoduchšie komorné skladby i zborové party. Repertoár zostaviť tak, aby žiak poznal sólové, komorné a zborové skladby autorov rozličných štýlových období a smerov a ľudové piesne z rozličných regiónov. Žiak má vyrovnane ovládať hlas vo všetkých polohách svojho hlasového rozsahu s rozvinutým zmyslom pre kultivovaný hlas, prejav, krásu hudobnej frázy či kantilény. Má ovládať zásady správnej speváckej výslovnosti, pri reprodukcii piesní má vychádzať z precítenia a pochopenia ich hudobného a slovného obsahu. Žiak má vedieť zaspievať z listu jednoduchý sólový, komorný alebo zborový part, má ovládať zásady viachlasného komorného alebo zborového spevu. V priebehu štúdia je potrebné u žiaka vytvoriť taký vzťah k spevu, aby mu ostal ako trvalý vyjadrovací prostriedok jeho hudobných predstáv. Získané vedomosti majú tvoriť základ pre úspešné štúdium na II. stupni ZUŠ a pedagogických školách ako aj pre samostatnú umeleckú činnosť v súboroch alebo spoluúčasť na kultúrnom živote. Keďže spevácke dispozície žiakov sa rozvíjajú individuálne, je možné do tohto stupňa zaradiť podľa vyspelosti aj starších začiatočníkov s tým, že v priebehu štúdia si doplnia potrebné návyky a vedomosti z nižších ročníkov.